17. feb. 2012

Fladbrød-pizza med bløde løg



Disse fladbrød-pizzaer smager super godt - hvem sagde man ikke kan putte bløde løg på en pizza? Det er min nye favorit!

Dej:
25 gr. gær
2,5 dl. lunkent vand
1 tsk. salt
2 dl. grahamsmel
Ca. 3,5 dl. hvedemel

Topping: 
Tomater
Seranoskinke
Tomatsovs
4 store løg, i skiver
Smør

Dejen:
Opløs gæren i vandet, og tilsæt grahamsmel og salt.
Tilsæt hvedemel lidt efter lidt og ælt godt.
Lad dejen hæve i en overdækket skål i 15-30 min.
Del derefter dejen i to stykker og form dem til kugler.
Tryk hver kugle ud til en stor flad "pizza", og læg dem på en bageplade med bagepapir under.

Tryk den så tynd som du ønsker, men den er stadig lækker hvis den er lidt tyk, og lidt "deep-pan" agtig.

De bløde løg laves i en gryde eller pande. Smid løgene på panden og tilsæt smør. Jeg bruger ca. 3 spsk, da det gør løgene rigtig gode. Rør ofte til løgene er bløde. Ca. 10 min.

Tilføj lidt tomatsovs eller tomatpuré på pizzaen og tilsæt derefter seranoskinke, tomater og de bløde løg.
Bages i forvarmet ovn på 225 grader i 12-15 min.


Fladbrød-pizzaen er klar til servering!

Happy eating!


  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar