27. feb. 2012

Bananmuffins med topping


Denne opskrift fandt jeg hurtigt på nettet, http://allrecipes.com/recipe/banana-crumb-muffins /
Da jeg alligevel havde nogle meget modne bananer, ville jeg se om den levede op til dens anmeldelser.
Og det gjorde den - super lækker og blød inden i og lækker sprød crumb topping ovenpå.

Så her får i opskriften - jeg fulgte den til punkt og prikke - tilsatte dog100 gram hakket mørkt chokolade - da det bare gør alt bedre :-) og lidt vanillesukker. Så min opskrift ser således ud:

Ingredienser:
190 gr. mel
2 tsk. bagepulver
En halv tsk. salt
1 tsk. vanillesukker
150 gr. sukker
100 gr. hakket mørkt chokolade
3 modne moste bananer
1 letpisket æg
75 gr. smeltet smør

Crumb topping:
75 gr. brun farin
15 gr. mel
En kvart tsk. kanel
15 gr. smør

Tænd ovnen på 175 grader.
Mix mel, bagepulver, salt og vanillesukker. Bland bananer, chokolade, sukker, æg og smeltet smør sammen i en anden skål. 
Hæld banan-blandingen i melblandingen, indtil den er jævn. 
Fordel dejen i 12-14 muffinsforme.

Inden de skal i ovnen, mix da crumb-toppingen:
Bland brun farin, smør, kanel og mel, til det er jævnt. Mas det evt. ud med en ske, så smøret fordeler sig i sukkeret.
Fordel blandingen over muffins.
Bag i ovn i 18-20 min.


Muffindejen, klar til muffins-formene.


Crumb-toppingen - som også kan bruges til andre slags muffins!



De færdige muffins - spis!

Sådan! Velbekomme og husk at gem lidt til dagen efter, og dagen efter igen! For de holder sig dejlige friske et par dage!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar