17. feb. 2012

Banankage med karamelglasur




Denne opskrift har jeg fra en blog jeg bruger meget: http://www.newyorkerbyheart.com/.
Jeg har ikke engang noget billede af det færdige resultat - for kagen blev spist så hurtigt! Men den er super god! Fulgte opskriften, men tilføjede i kagen og i glasuren en spsk. karamelsirup, som jeg for nylig købte i Hamborg i Starbucks.

Ingredienser:
150 gr. smør
150 gr. sukker
2 æg
275 gr. mel
2 tsk. bagepulver
0,5 tsk. salt
2 tsk. vanillesukker
4 bananer
100 gr. mørkt chokolade
1 dl. mælk

Glasur:
75 gr. smør
50 gr. brun farin
1/4 dl. mælk
100 gr. flormelis
0,5 tsk. vanillepulver

Rør sukker og smør sammen til det bliver cremet. Tilsæt æg og pisk godt.
De resterende tørre ingredienser blandes og røres i dejen, skiftevis med mælk og de moste bananer og chokoladen.
Bages i en bradepande i ca. 40-45 min i en forvarmet ovn ved 175 grader.

Når kagen har kølet et stykke tid, laves glasuren:
Smør, brun farin, mælk og vanillepulver varmes op, til det er smeltet sammen.
Tag gryden af varmen og sigt flormelisen ned i glasuren rør godt.
Glasuren kommes på kagen og lad den sætte sig inden den serveres.


Ingredienserne blandes sammen


Dejen inden den skal i ovnen


Den færdige karamelglasur

Ingen kommentarer:

Send en kommentar