24. jun. 2012

Kager med fondant - Til nonfirmation med 40 mennesker



Så fik jeg billederne fra min kærestes nieces nonfirmation.
Jeg var så heldig at jeg fik lov til at lave kagerne til hende, og hun ville rigtig gerne have kagerne i sort og pink!

Jeg fandt meget hurtigt ud af hvor svært det var at farve hvidt fondant sort, så det tog nærmest en hel uge. Men det lykkedes til sidst - med lidt snyd (jeg købte en smule færdig farvet sort fondant, og blandede i min egen...)

Nonfirmanten elsker chokolade og vi blev derfor hurtigt enige om at kagerne skulle være med chokolade, chokolade og mer' chokolade.

Jeg lavede derfor en chokolade mudcake med tobleronecreme i mellem, smurt op med smørcreme.

Jeg har selv lavet alt pynten, roserne, zebra-striberne og båndende. Jeg har dog til kagen i øverste højre hjørne brugt et udstikkersæt, hvilket fungerede rigtig fint og resultatet var faktisk udemærket synes jeg.

Da jeg kun har lavet fondantkager et par gange før, må jeg jo nok tilstå at jeg stadig befinder mig på begynderniveauet. Så derfor har jeg ikke lagt fremgangsmåden ind, da jeg brugte flere dage på dette projekt.
Men næste gang jeg laver sådan en kage, skal jeg forsøge at tage billeder undervejs.
Om ikke andet håber jeg billederne kan give lidt inspiration, hvis I står og skal til at pynte en kage.



De tre kager på kaffebordet



Kagen lavet med udstikkersæt.



Zebrastriber. Noget nervepirrende at lave for første gang.



Den sidste kage lavede jeg af fri fantasi - og synes den blev meget fin.



Og så skulle der spises. 
Jeg lavede tre kager til 40 mennesker - men der blev næsten en hel kage i overskud.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar