26. jun. 2012

Cæsar salat a la sommer



En skøn salat der bare aldrig fejler - og så er den nem at lave

Ingredienser:
Kylling
Stegepose
Timian og oregano
Olivenolie
Salt og peber
Daggammelt brød til crutoner
Romainesalat
Tomater
Parmesan
Cæsar dressing

Når det skal gå lidt hurtigt så plejer jeg at købe en cæsar-dressing. Men den kan også laves selv, så den opskrift skal jeg også nok snart dele med jer - så snart jeg har nogle billeder af den.

Mariner kyllingen i olivenolie, salt og peber og en smule timian og oregano. Lad gerne kyllingen trække i marinaden en time eller to.
Steg kyllingen efter anvisningen på stegeposen. Jeg steger den typisk (alt efter kyllingfilleternes størrelse) 30-35 minutter på ca. 180 varmluft.

Skær det daggamle brød i tern, og hæld lidt dråber olivenolie over, og steg dem i ovnen i ca. 15 min. til de er gyldne.

Mens kyllingen steger, vask og riv romainesalaten i en stor skål. Hæld cæsardressing over og vend salaten i dressingen. 
Anret salaten i de tallerkener eller skåle du vil servere den i. Skær tomaterne og anret dem på salaten. 

Når crutonerne er gyldne tages de ud af ovnen og køles af.

Når kyllingen er færdig, tages den forsigtigt ud af stegeposen, og skæres i skiver.
Anret det på salaten og drys crutonerne henover salaten.
Server med friskrevet parmesan.






Happy eating!



Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar