18. jan. 2012

Yummi Oatmeal Chocolate Chip Cookies

Havregryns-chocolate-chip-cookies så det batter!


Denne opskrift har jeg fundet på en anden blog, www.therepressedpastrychef.com, men jeg har ændret opskriften lidt. Jeg har lavet halvanden portion, så jeg fik flere cookies. Så tilføjede jeg hakkede hasselnødder, og smeltede smørret inden jeg mixede det med sukker. Man kunne også tilføje rosiner eller flere nødder, men min udgave blev rigtig god og her min udgave:

20-24 stk.

170 gram smør 
165 gram brun farin
75 gram sukker

1,5 æg
2 tsk. vanillesukker

145 gram mel
En halv tsk. bagepulver
En halv tsk. salt
145 gram havregryn (finhvalsede)
50 gram hakket hasselnødder eller mandler.

100-130 gram hakket chokolade 

Smelt smør og bland det med brun farin og sukker, og rør til dejen er glat.
Pisk ægget let og bland det i dejen, efterfulgt af vanillesukker.
Bland mel, bagepulver, salt og havregryn og nødder
Når dejen er glat tilsættes chokolade og røres rundt.


Form dejen til kugler med en ske eller isske og tryk dem let flade med bagsiden af skeen.
Bag 15-17 min i forvarmet ovn ved 165 grader.
Afkøles på en rist, og opbevares tørt og i tætlukket emballage.


Den lækre cookie-dej!


Cookie-dejen formet til kugler og trykket let flade.

De færdige cookies!

De smager bare sååå godt - og så er der nok til alle! :-)
Happy eating!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar