21. jan. 2012

Chocolate Brownie Oatmeal Cookie-Bombs!

      

Denne opskrift er også fra The Secret Recipe Clubs It's A Cookie Party. 

Mine cookies ligner ikke rigtig dem som der bliver vist på The Secret Recipe Club. Mine fladede ikke rigtig ud men blev nogle små cookie-kugler. Men ikke desto mindre blev de rigtig gode, og derfor kalder jeg dem cookie-bombs.
Jeg halverede opskriften, da den oprindelige ville give omkring 60-70 cookies.

28-32 stk.

115 gram neutral smøreost
60 gram margarine
110 gram brun farin
50 gram sukker
1 æg
En kvart tsk. vanillesukker
185 gram smeltet chokolade
100 gram mel
3/4 tsk. bagepulver
175 gram havregryn
60 gram nødder


Pisk smøreost, margarine, brun farin og sukker til det har en cremet konsistens. Tilføj æg og vanillesukker og rør godt.
Tilføj smeltet chokolade og rør godt. 
Bland mel og bagepulver, og tilsæt det til cookie-dejen, og rør godt.
Tilføj hakkede nødder og havregryn og rør godt.

Dæk til og lad stå ved stuetemperatur i mindst en time.
Form dejen til små kugler med en ske eller isske og bag i en forvamet ovn på 175 grader i 8-10 min, indtil de næsten har sat sig.
Småkagerne skal stadig være lidt bløde i midten når du tager dem ud af ovnen. De sætter sig når de begynder at køle.
Lad dem køle kort på bagepladen, og flyt dem så til en rist og lad dem køle færdig der.
Opbevares i tætlukket emballage.

Jeg smeltede bare chokoladen i mikroovnen og rørte rundt hvert 30. sekund.

Hvis man elsker chokoladekage, elsker man disse cookies!

TIP: Næste gang jeg bager disse, vil jeg tilsætte lidt kakao for at få endnu mere brownie smag! Så det kan du med fordel også prøve! Og hvis du er choko-maniac, så kan du også tilsætte hakket chokolade - for der er da ikke noget bedre end at bide ned i et stykke chokolade :-)

Sådan ser dejen ud når den er rørt sammen. 











Sådan ser dejen ud når den er formet til kugler.


De færdige brownie cookies! Nums! Og tror kun de bliver bedre af en lille portion vanille is!


Happy eating!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar