21. jan. 2012

Peanut Butter Oatmeal Chocolate Chip Cookies

              



Jeg har i lang tid haft lyst til at bage nogle af cookie-opskrifterne fra The Secret Recipe Clubs It's A Cookie Party. http://secretrecipeclub.com/

The Secret Recipe Club er en side jeg har brugt meget. Det er enormt mange bloggere tilknyttet og de er inddelt i grupper og får så en gang i måneden, til opgave at afprøve en opskrift fra en anden tilknyttet blog.

Den her opskrift kom fra medlemmet http://amandascookin.com og den lød bare så lækker, så den kastede jeg mig over med det samme:

24-26 stk.

Ingredienser:

130 gram mel
1 tsk. bagepulver
En kvart tsk. fint salt.
110 gram blødt smør
130 gram peanut butter
100 gram sukker
70 gram brun farin
1 æg
1 tsk. vanillepulver
40 gram havregryn
165 gram hakket mørkt chokolade

Tænd ovnen på 175 grader.
Bland mel, bagepulver, salt og havregryn, og sæt til side.
Mix smør, sukker, brun farin, peanut butter og vanillepulver i ca. 3 minutter til dejen er galt.
Tilføj æg og rør godt.
Tilsæt melblandingen lidt efter lidt, til dejen samles.
Tilsæt derefter det hakkede chokolade og rør rundt.

Form dejen med ske eller isske til små kugler og placer på bageplade med bagepapir.
Bag i 10-12 min til småkagerne er gyldne. 
Hvis du ønsker en småkage med mere bid i, bag da i 12-14 min.

Sådan ser dejen ud, når sukkeret, peanutbutter og smør er blandet sammen.


Sådan ser dejen ud når resten af ingredienserne er tilsat.


Småkagerne inden de skal i ovnen. Formet til små kugler.

De færdige cookies!

De smager rigtig lækkert både lune og afkølede!

Happy eating!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar