17. jan. 2012

Kokosbrød

Denne opskrift har jeg fra en veninde, og den er perfekt til morgenmad, brunch eller eftermiddagssnack. Nums!

 
2 æg
3 dl. mælk
1,5 tsk. vanillesukker
500 gr. mel
2 tsk. bagepulver
1-1,5 spsk. kanel
225 gr. sukker
150 gr. kokosmel
75 gr. usaltet smeltet smør

Pisk æg og mælk sammen
Bland mel, bagepulver, kanel og vanillesukker og tilsæt sukker og kokos.
Rør godt.
Lav et hul i midten af dejen og tilsæt æggemassen lidt efter lidt.
Tilsæt smeltet smør og rør til det er glat.

Bages i rugbrødsform i forvarmet ovn, 200 grader i ca. en time. Det sidste kvarter kan man, hvis brødet begynder at blive for mørkt, dække det til med sølvpapir.
Skæres ud i skiver, toastes og serveres med smør.

Jeg blandede alle ingredienserne og blandede det i min Kenwood køkkenmaskine i 5 minutter, til dejen var glat.
Næste gang vil jeg prøve at riste kokosmelet i to min. i ovnen før jeg blander det med melet. Det giver mere smag og armoa til kokosmelet.

Kan med fordel bages dagen/aftenen inden, så er der lækkert morgenmad/brunch til dagen efter! Lækkert!
Happy eating! :-)
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar