15. aug. 2012

Jordbær chokoladetærte


Denne meget flotte jordbær tærte lavede jeg for nogle uger siden.
Opskriften er Louisa Lorangs, hende kender I måske fra Go' Morgen Danmark.

Opskriften finder I på hendes hjemmeside

Jeg synes kagen så SÅ flot og skøn ud, så måtte bare prøve den. Den var rimelig nem, men jeg blev noget skuffet da chokoladecremen ikke stivnede efter 6 timer i køleskab. Jeg fulgte opskriften til punkt og prikke, og forventede selvfølgelig den ville stivne, som der stod i opskriften. End ikke dagen efter var chokoladecremen stivnet. Men det smagte stadig skøøøønt og alle gæster var tilfredse! Hvis jeg skulle lave den igen, vil jeg nok køle chokoladecremen af, og så piske den og til en ganache, inden jeg lægger jordbærrene og pistacienødder på.

Sådan!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar