22. apr. 2012

Hjemmelavet müsli/mysli og topping


Denne opskrift kan justeres alt efter hvad man selv har i skabene. Men jeg har virkelig fået øjnene op for hjemmelavet müsli. Der er i hvert fald ingen grund til at købe det færdigt i supermarkederne. Det man laver selv, smager 10000 gange bedre :-)

Jeg skriver ingen mål på, da jeg bare tog hvad jeg havde i skabene, men grundbestanddelen er havregryn.

Havregryn
Mandler, hakket
Hasselnødder, hakket
Solsikkekerner
Sesamfrø
Græskarkerner
3-4 spsk. honning
4 spsk. appelsinjuice
2 spsk. sukker

Bland alle kerner, nødder og frø sammen, og tilsæt sukker og appelsin juice. Fordel det i en bradepande, beklædt med bagepapir.
Fordel honningen ud over blandingen.

Bag ca. 10 min i ovn ved 150 grader. Hold øje med müslien mens den er i ovnen, den kan hurtigt få for meget.




Man kan evt. blande rosiner eller tranebær i efterfølgende.
Opbevar i tætlukket emballage.

Happy eating!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar